Informaţie de contact

Adresa:
bd. Ştefan cel Mare, 134
MD-2012, Chişinău
Republica Moldova

Anticameră
tel.:  022 251 317
fax: 022 222 885
e-mail: office@anrceti.md

Relații cu mass-media
tel.: 022 251 364
e-mail: stela.iacob@anrceti.md

 

Linia telefonică de informare
și anticorupție: 080080080

 

Instituţii de stat ale R. Moldova

08 Iunie, 2025

Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorului

La data de 15 martie, a fost marcată Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorului, care în acest an a avut tematica „Tranziția către un stil de viață sustenabil”.

Cu această ocazie Sergiu Gaibu, directorul ANRCETI, a participat la o masă rotundă, organizată de către Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor.

În cadrul evenimentului participanții au discutat despre primele rezultate ale implementării Centrului Unic de Apel pentru Consumatori și Centrului European al Consumatorilor din Republica Moldova.

Centrul Unic de Apel pentru Consumatori este un instrument pus la dispoziția consumatorilor, cu sprijinul financiar al Uniunii Europene, pentru a facilita comunicarea directă între cetățeni și Autoritățile publice cu atribuții privind protecția drepturilor consumatorilor. Consumatorii au la dispoziție numărul de telefon 022 51 51 51, prin intermediul căruia pot accesa informații, consultanță și suport în soluționarea problemelor. Pentru a lua legătura cu un reprezentant al Serviciului Protecția Consumatorului din cadrul ANRCETI, consumatorii vor selecta butonul 5 în cadrul apelului.

ANRCETI contribuie la modernizarea și eficientizarea pieței de comunicații electronice din Republica Moldova prin alinierea cadrului normativ la standardele europene, dezvoltând un sector competitiv, transparent și orientat către nevoile consumatorilor.

De ziua Mondială a drepturilor Consumatorilor, ANRCETI consemnează următoarele realizări, care constituie instrumente utile pentru utilizatorii serviciilor de comunicații electronice și poștale, precum:
• Harta acoperirii rețelelor, care permite verificarea disponibilității și calității serviciilor mobile în diferite regiuni ale țării https://harta.anrceti.md/#/home;
• Comparatorul de oferte servicii mobile – un instrument care ajută consumatorii să analizeze și să aleagă cele mai avantajoase servicii de telecomunicații https://comparator.anrceti.md/ și comparatorul de servicii poștale https://tarife.anrceti.md/;
• Reducerea costurilor de roaming pentru utilizatori. ANRCETI, împreună cu Organul central de specialitate, își asumă angajamentul de a implementa Roam Like at Home (RLAH), ceea ce va permite utilizatorilor din Republica Moldova să beneficieze de tarife mai avantajoase pentru apeluri, mesaje și date mobile atunci când călătoresc în Uniunea Europeană.

Autoritatea încurajează consumatorii să se informeze cu privire la drepturile lor, să raporteze practicile neloiale și să beneficieze de un mediu digital sigur și echitabil. ANRCETI continuă să colaboreze cu operatorii și alte instituții relevante pentru a îmbunătăți accesul, calitatea și securitatea acestor servicii esențiale.

Doar prin eforturi comune putem asigura un viitor sustenabil și echitabil pentru toți!

Ultima actualizare: 17/03/2025