Adresa:
bd. Ştefan cel Mare, 134
MD-2012, Chişinău
Republica Moldova
Anticameră
tel.: 022 251 317
fax: 022 222 885
e-mail: office@anrceti.md
Relații cu mass-media
tel.: 022 251 364
e-mail: stela.iacob@anrceti.md
08 Iunie, 2025
Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI) anunță că astăzi, 24 ianuarie 2025, a fost lansat Centrul Unic de Apel pentru Consumatori. Această inițiativă a fost implementată cu sprijinul financiar al UE, fiind o colaborare între Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor și Asociația Henry Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ).
Evenimentul de lansare a avut loc la sediul Inspectoratului de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor, care va găzdui acest centru. Centrul Unic de Apel are rolul de a crea o platformă eficientă de comunicare pentru consumatori, punând la dispoziția acestora numărul unic de telefon 022 51 51 51, prin intermediul căruia aceștia pot accesa informații, consultanță și suport în soluționarea problemelor. Pentru a lua legătura cu un reprezentant al Serviciului Protecției Consumatorului din cadrul ANRCETI, utilizatorii vor selecta butonul 5 în cadrul apelului.
Apelurile vor fi preluate zilnic, între orele 08:30 și 16:30. Cele efectuate în afara acestui program vor fi înregistrate, iar consumatorii vor fi contactați de către operatori după ce vor prelucra înregistrările.
Acest proiect urmărește îmbunătățirea protecției drepturilor consumatorilor din Republica Moldova prin centralizarea și eficientizarea serviciilor de apel și consultanță pentru cetățeni și este un pas important în armonizarea cu standardele Uniunii Europene.
Centrul Unic de Apel pentru Consumatori este un proiect important pentru Republica Moldova, care va contribui la consolidarea unui mediu economic mai sigur și mai echitabil pentru toți cetățenii.